Voice search brengt de markt dichter bij de consument

Voice search staat centraal in hoe retailmarketeers klanten in de toekomst begeleiden. Dit wordt een steeds belangrijker onderdeel in de communicatie van retail naar de klant en is een groot onderdeel van de klantenervaring.

Op deze manier kunnen marketeers zien wat mensen real-time nodig hebben, wat ze vinden of wat hun emotionele gemoedstoestand is. Hierdoor kan gemakkelijk een beeld worden geschetst van de consument en zijn of haar behoeftes. Als gevolg hiervan krijgen zoekmachines nieuwe contextuele, real-time gegevens. Deze kunnen marketeers gebruiken om een zo precies mogelijk klantgerichte engagement strategieën te ontwikkelen.

Vocaal actie, lokaal impact

Je kun je voorstellen dat de stemtechnologie op meetbare wijze van invloed is op lokale zoekcampagnes. Stel dat de iPhone van een consument bijna leeg is en dat hij direct een oplaadkabel moet kopen om een ​​tijdgevoelige oproep te doen.
We kunnen Google al letterlijk vragen ons te helpen winkels in de buurt te vinden die iPhone-laadkabels verkopen. Het is mogelijk dat we op een gegeven moment zien dat Google de combinatie van woorden en toon gebruikt om te concluderen dat we eerst de lokale resultaten willen zien.

De consument kan simpelweg zeggen: “Vind snel een iPhone-oplaadkabel.” Google kan het woord ‘snel‘ intoetsen en de urgentie in zijn stem geeft aan dat het prioriteit geeft aan lokale resultaten om de aankoop te versnellen. Voor deze verandering is het van groot belang dat jouw website hier klaar voor is. Het valt op dat het algemene zoekgedrag van mensen is veranderd van steekwoorden naar complete zinnen. En het is daarom ook belangrijk dat je jouw site daarop aanpast.

Betere klantervaringen vereisen gedetailleerde kennis

Met alle retailconcurrentie moeten marketeers hun benadering naar klanten telkens veranderen. Hiervoor moet de betrokkenheid naar klanten voortdurend worden verbeterd en gepersonaliseerd.
Cruciaal is dat gesproken zoekopdrachten beide behoeften kunnen vervullen. Er kan een klant worden geschetst en tegelijkertijd een behoefte. Hierdoor kunnen marketeers in potentie snel vooruitgang boeken bij het bieden van soepele winkelervaringen.

Share this post



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *