Steeds meer bedrijven zien de kracht van videomarketing en gebruiken deze als sales actie, marketing tool of aftersales. Op de eigen website of social media kanaal genereert de video veel goodwill en draagt het bij aan het innovatieve karakter van de onderneming.
Naast deze manier van uitzenden is er met de uitbreiding van het 4G netwerk en de beschikbaarheid van wifi -en dus snel internet- een nieuw mogelijkheid van videomarketing in de vorm van een live stream (Webinar, Web Event, Online Seminar, WebCast, Weblecture of Virtueel Event). Door gebruik te maken van het eigen social media kanaal of de website wordt er op een uiterst innovatieve en krachtige manier met de achterban of potentiele klanten gecommuniceerd. Ook kunnen de deelnemers realtime opmerkingen of vragen stellen wat de binding met het bedrijf, product of dienst verder versterkt. Juist deze mogelijkheden maakt de live stream, eventueel binnen een afschermde omgeving, zeker voor aftersales en product presentatie uiterst interessant.
Voordelen van een live stream zijn o.a:
-Innovatief
-Betrokkenheid (langere kijktijd)
-Interactie mogelijkheden
-Leads generator
-Promotie social media kanaal
-Kostenefficiënte aftersales
SAM helpt! verzorgt middels een POC (proof of concept) de live stream van A tot Z. Van desgewenst de vooraankondiging middels een mailing tot aan de evaluatie met een overzicht van het aantal deelnemers per minuut. De uitzending zelf verzorgen middels professioneel opname apparatuur zoals een 4K videocamera, (draadloze) microfoon, laptop met de benodigde rekenkracht en z.g.n. broadcast software en andere toebehoren die nodig zijn voor een vlekkeloze live uitzending. De live uitzending wordt voorzien van logo en eventuele tags en kan overal waar een snelle internet verbinding voorhanden is worden uitgezonden. Verder wordt live stream tijdens de uitzending continue door ons gemonitord voor een optimaal resultaat.