Huisstijl & Logo

Jij en je onderneming zijn toe aan vernieuwing. Een frisse start. Waarom? Misschien omdat de huidige stempel de klanten niet meer prikkelt of  omdat je een nieuw bedrijf bent begonnen. Een nieuwe start begint bij de juiste communicatie naar jouw klant. Dit doe je het beste door jouw onderneming samen te voegen in een sterk logo. Maar dat niet alleen; lees hier hoe wij jouw onderneming kunnen laten opvallen en je hem laat knallen.

Maar laten we eerst beginnen bij jou. Als organisatie wil je je natuurlijk onderscheiden van de concurrentie. Zeker bij de bouw van een nieuwe website kan een heroverweging van huisstijl en/of  logo een logische eerste stap zijn naar een verbeterde online positionering. Dit gaat verder dan een logo alleen. Dit is een algehele vormgeving van de organisatie. Van briefpapier, visitekaartjes tot website. Maar hoe kom je tot een goede visuele identiteit? En wat komt er kijken bij het ontwikkelen van een huisstijl?

Allereerst stel je de vraag aan jezelf: Wie zijn wij en wat is onze kwaliteit?
Door jezelf deze vraag te stellen krijg je een duidelijk beeld van de diensten maar ook van de doelgroep waarop je je gaat focussen.

Wanneer deze strategie duidelijk is kan het ontwerpen beginnen. In deze fase zorgen wij dat logo en huisstijl zo goed mogelijk bij jouw onderneming passen. Naast de typografie en de lay-out van het logo is de kleur die je kiest ook van groot belang. Iedere kleur heeft een bepaalde psychologie en waarde die we veelal instinctief aan deze kleuren toewijzen.

Rood staat voor; passie, energie, warmte en gevaar.
Oranje; Innovatie, toegankelijk, jong en eigentijds.
Geel; Zonnig, vriendelijk en warm
Groen; Natuurlijk, ethisch, groei en fris
Blauw; Professioneel, Integer, kalm en succesvol
Paars; Wijs, rijk, luxe en waardig
Zwart; Dood, verfijnd, moedig en zakelijk
Wit; Puur, simpel, schoon en onbevangen
Bruin; Sterk, ruig, praktisch en buiten
Roze; Vrouwelijk, lief, grappig en speels

In deze fase moet rekening worden gehouden met verschillende factoren, zoals kleurgebruik, typografie en lay-out. Wat wij hierbij belangrijk vinden is dat jij de regie in eigen hand hebt. Wij zullen contact houden wat de wensen zijn en verschillende mock-ups toesturen.

Wanneer het ontwerp is afgerond begint het leukste gedeelte: De identiteit van jouw onderneming vertalen naar middelen als website, drukwerk, verpakkingen en digitale media.

Na de lancering van het nieuwe logo en/of huisstijl  begint het echte werk: de klanten maar ook het personeel op de hoogte brengen middels verschillende (social media) campagnes.
Doordat informatie over de verandering en het gebruik van de nieuwe huisstijl wordt gedeeld, wordt draagvlak gecreëerd.

Een regelmatige evaluatie of de huisstijl nog goed past bij de huidige identiteit en het imago van de organisatie is belangrijk. Zo blijf je als organisatie meegroeien en kan het meeste effect uit de visuele identiteit worden gehaald.

Overweeg jij een nieuwe huisstijl ontwikkeling voor jouw organisatie? Neem contact met ons op en wij helpen je graag verder!