Optimaliseren van transactie mails.
In 2017 werd hier al veel aandacht aan besteed maar het gaat dit jaar nog belangrijker worden. Een transactionele mail die je krijgt na het plaatsen van een bestelling kan voor upsells of revieuws zorgen. En zeg nou zelf wie wil dat nou niet?
Van platte naar interactieve mails.
E-mails worden minder eenrichtingsverkeer, maar meer een interactiemiddel, waarin creativiteit en flexibele e-mailtemplates belangrijk zijn.
Populair zijn bijvoorbeeld:
-Sliders
-Enquêtes
-Countdowntimers
Een simpel voorbeeld van interactie, dat al veel wordt toegepast, is het gezichtje of duimpje onderin veel e-mails waarop je kunt klikken om aan te geven of je de mail wel/niet interessant vond.
Verregaande personalisatie.
Personalisatie is niet nieuw, eerder oud, maar de context waarin personalisatie zich afspeelt wordt steeds groter. Ook jouw contact wordt steeds kritischer. Content moet echt voelen, in plaats van geautomatiseerd of gefabriceerd. Cruciaal daarin is de (flexibele) integratie van databronnen.